pondělí 17. srpna 2015

Zimní Obět

První kniha od tohoto autora, kterou jsem četla. Od té doby už nějaký ten pátek uplynul, ale pořád z ní mám smíšené pocity.

Kniha se mi nečetla příliš dobře. Trvalo mi to dlouho a některé části jsem  skoro přetrpěla.
Z mých přečtených detektivek víte, že jsem tohoto autora nevzdala a přečetla jsem i jeho další knihu. Trochu jsem doufala, že bych si mohla na autorův styl psaní zvyknout. Nezvykla. Což mi je skutečně líto, protože příběh jako takový se mi poměrně líbil, stejně tak i osobité postavy.

Někdo by možná mohl mít trochu problém s některými filzoficky (skoro surrealisticky) laděnými částmi, které nutí k přemýšlení a autor jimi odbíhá od tématu.

Knihu rozhodně dopručuji alespoň vyzkoušet, protože pokud vám styl psaní sedne tohoto autora si zamilujete (:


rok vydání: 2011
spisovatel: Mons Kallentoft
žánr: detektivní thriller 
původ: Švédsko

nástin děje:
Jednoho mrazivého zimního rána je na pláni Östergötlandu  nalezen oběšený muž. Nahý, zkrvavený a hlavně neznámý. Jasné vraždy se ujmě policejí oddělení nedalekého Linköpingu a vyřešením případu je pověřena svobodná matka Malin Forsová s hlavou plnou starostí. Dokud je muž neidentifikovaný tak se vyštřování točí okolo mrtvého bodu. Unavení a promrzlí policisté nakonec dají fotografii do novin, na internet mezi stovkami telefonátů se nakonec najde osoba, která muže poznala. A zamrzlé vyšetřování se znovu rozbíhá. Ale vyštřování s nitkami zdánlivě vedoucí všude a nikam není Malininým jediným problémem, začínající alkoholismus, výčitky a chaotický vztah s bývalým manželem. Souvisí s mužem na stormě rodina Murvallových? A pokud ano existuje nějaká souvislost s dávným případem znásilnění a touto vraždou?

A jaký je váš názor na tuto knihu? Četli jste ji? Jak vám sedl styl psaní?

P.S. Daší typ na čtení od tohoto autora s Malin Forsovou v hlavní roli:
  1.  Letní smrt (2011) 
  2. Podzimní vražda (2012)
  3. Jarní mrtví (2013) 
  4. Páté roční období (2014)
  5. Vodní andělé (2015)
5)

Žádné komentáře:

Okomentovat